torsdag 26 januari 2012

Riktigt fin vinterdag

Idag har vi haft en vinterdag när den är på topp! Termometern landade på -6, små och stora flingor dinglade till och från hela dagen. Solen steg högre och högre... det bara gnistrade bland flingorna som var så fluffiga.


Jag hade tyvärr inte kameran med mig, min mobilkamera är inte den bästa och jag tillhör dom få som inte intagit app-världen. Därför bjuder jag på några av våra fjällbilder.


Vintermänniska? Brukar skoja och säga att jag härstammar från Afrika. Vintern är allt jag inte gillar... mörkt, kallt, snö.


På hemvägen var jag ändå tvungen att köpa några vita pärlhyasinter. Längtan efter våren och liv i växtriket är stor... har laddat vaser med blåbärsris och fler sorters kvistar blir det. Allt för att skapa vårkänsla.


Ha de riktigt gott! Kram från en Vår längtande tjej!

1 kommentar:

Hej!

Så kul att du vill lämna ett litet spår efter dig, ingen blir gladare än jag! Har du ingen egen blogg så välj anonym under "Kommentera som:" så fungerar det.
Men självklart får du gärna skriva en signatur eller så i din kommentar så jag vet vem du är.

Ha de gott!
Kram Marie