måndag 19 mars 2012

Vårstädning ute


I helgen har det fejats ute... grankransar, krukor med granris, grus, lyktor och ljusslingor har nu fyllt sin funktionen och våren ska stå i fokus. Det blir lite tomt ute och längtar tills jag kan fylla krukor med pärlhyacinter och penseer. Eftersom det är lite tråkigt med bilder på grushögar, uttorkat granris så vill jag istället ge ER en tulpanbukett.





I en lokal tidnging i vår stad läste jag i helgen något som gjorde mig irriterad... "Sluta leta efter vårtecken, de dröjer nämligen ett tag till. Våren väntas komma om cirka två veckor". Hhmm!
Det är klart vi ska leta... Det är ju av längtan, nyfikenhet och förväntan vi lever upp med vårtecknen.

Hoppas ni hittat härliga vårtecken.
Kram

3 kommentarer:

  1. Vilken vacker bukett!
    Håller verkligen med dig,
    urdumt skrivet! Självklart att man vill leta efter vårtecken!
    1 pytteliten vit krokus har kikat upp ur gräsmattan, ett litet vårtecken, men ändå ett vårtecken!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Man letar desperat efter vårtecken varje dag, blev lite deprimerad i morse när jag vaknade och det var VITT på marken. Tur att det töar bort fort!
    Hämtade kronan idag, jisses vad fin den är:) Det blir nog ett inlägg om den i morgon. Tack snälla du för hjälpen:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Här har det inte börjats med vårstädning utomhus ännu.
    Men jag är så glad att jag såg tussilago i går på min och Izors promenad :)
    Lite tidigt för att vara här uppe!
    Ha en fin dag!
    Kram Carina♥

    SvaraRadera

Hej!

Så kul att du vill lämna ett litet spår efter dig, ingen blir gladare än jag! Har du ingen egen blogg så välj anonym under "Kommentera som:" så fungerar det.
Men självklart får du gärna skriva en signatur eller så i din kommentar så jag vet vem du är.

Ha de gott!
Kram Marie