torsdag 26 juni 2014

Så här har vi det ;)


Så här har vi det för tillfället en aning kaos kan man säga! Den sista fasaden alltså framsidan är riven och farstukvisten lika så, bara taket kvar som även det ska rivas. Markarbetet är i full gång och det går med en rasande fart... Skönt är det eftersom vi ligger efter emot vad det var tänkt. Sovrums projektet blev en långdragen och inte helt bekymmersfri historia, vilket gjort att vi inte kommit igång med detta förrän nu.


Det är tur att man inte är någon sömngångare för det är inte att rekommendera att gå ut den rätta vägen just nu... Den första gjutningen till den nya farstukvisten är klar och ikväll fortsätter arbetet. 


För er som undrar så gick studenten jättebra... allt som skulle fixas hanns med! Maten blev bra och räckte gott och väl, vilket jag alltid är orolig över... inte helt lätt att beräkna buffé mat till 30 personer. Och inte minst var vädergudarna var på min sida ;) Så skönt!

Inom kort kommer det lite roligare bilder än dessa, då från sovrummet.

Ha det så gott!
Kram Marie

28 kommentarer:

  1. Hello, everything is going sound here and ofcourse every one is sharing facts,
    that's in fact good, keep up writing.

    my page course writing

    SvaraRadera
  2. Nä där vill man inte trilla ner ;-) Vilket jobb ni gör, kul att få se sen när det är klart!!
    Härligt att höra att studenten gick bra!
    Ha en skön helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. After the reconstruction of the house certainly beautiful.
    Have a beautiful summer day.
    Jana

    SvaraRadera
  4. Tänk vad fint det ska bli när det blir klart !!
    Nu ska vi en sväng till torpet och städa, innan flytten dit...ha det så bra min vän ;)
    Trevlig helg!
    Bia

    SvaraRadera
  5. Tack för alla gulliga kommentarer hos mig. Jag har varit lite frånvarande i bloggvärlden ett tag men jag återkommer. Ska bli spännande att se dina bilder från sovrummet.

    Må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Vad ni har jobbat, roligt att sovrummet är
    klart. Och då väntade ännu större projekt, blir
    spännande och se både sovrum och hus.
    Ha en skön helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Men det här tycker jag är spännande! Jag skulle vilja pröva att gräva men då med en mindre maskin. Åhh, jag skulle göra hål i marken för en stor damm, jag skulle göra mindre hål lite här och var bara för att.
    Har ni rivit ner fasaden runt om? Ja, du har väl något för dörren som påminner dig om att språnget ut är stort?!
    Trevlig helg och kramar!
    Cia

    SvaraRadera
  8. Vilken himla fin studentska!! Vet preciiis vad du talar om, var nog det stressigaste jag varit med om… ;) Spännande med huset och man får stå ut… ;)

    Kram kram
    Petronella

    SvaraRadera
  9. Sååå drygt då man håller på men det kommer säkert att bli toppen bra!
    Kram min vän!

    SvaraRadera
  10. Det kommer att bli sååå fint när det blir klart! Vilket jobb...
    Ja det är bara att kämpa på!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  11. Så spännande!
    Och ååååh vilka fina bilder från studentbalen!
    Kram och trevlig helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  12. Skönt att vara igång med det sista på fasaden och hoppas att det går efter planerna.

    Får komma ihåg att ta mej en tur förbi blomsterlandet.

    Nu får vi hoppas att sol och värme kommer framöver, känns lite efterlängtat.

    Ha en fin helg. // Kram Lissen

    SvaraRadera
  13. Hejja på..va duktiga ni är !!
    Skönt att studenten blev lyckad..jag har 7 år på mej att ladda.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Det blir nog kalas bra när det är klart . Önskar dig en trevlig helg .
    kram .

    SvaraRadera
  15. Vilket jobb.....men det kommer bli sååå fint när det är klart. Härligt att studenten blev lyckad, gjorde du kycklingen??? Hoppas i så fall den blev uppskattad. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  16. Oj,oj,oj vad ni grejar och donar!! Blir ett helt nytt hus!! Kramar maddi

    SvaraRadera
  17. Jisses! Vad mycket som händer hos er. Spännande, roligt och jobbigt samtidigt - det där med att renovera.
    Ha en fin sommar.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  18. Nä...Oj,tänk & gå i sömnen där ...
    Kommer bli jättebra detta/Kram

    SvaraRadera
  19. Jag förstår att det är ganska tufft just nu, men är säker på att det blir fint när det blir klart. Ha det bra! :)

    SvaraRadera
  20. Vilket jobb! Inget litet projekt precis!
    Så spännande att se hur det blir, kan tro att det blir fint! Åh, nu väntar jag att få se bilder från sovrummet !

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  21. Ojojoj. Tänk så härligt det kommer att kännas när det där är över.:-) Kram

    SvaraRadera
  22. Vad spännande med utbyggnaden! Jag hoppas allt flyter på som det ska nu.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  23. Oj, här händer det saker! Ska bli kul att se hur det blir när det är färdigt. Så skönt att vi blev färdiga med vårt stök förra hösten. Det var en jobbig period.

    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  24. Så härligt att höra att studenten gick bra med god mat och toppenväder!
    Jag är verkligen imponerad av allt jobb ni lägger ner, hatten av för er:)
    Det kommer bli jättefint sedan när allt är klart och ni kan pusta ut.
    Kram

    SvaraRadera
  25. Oj vilken röra! Roligt för oss att följa! Hoppas att ni har en riktigt fin sommar och hinner vara lite lediga också! Kram Anna

    SvaraRadera
  26. Ohhh! Vilket jobb!! Men det blir såå vackert!:))

    Kram, Marikki

    SvaraRadera
  27. Vilket jobb ni gör! Och jag gissar att det blir hur fint som helst när ni är klara! Hoppas att det går bra för er och att ni kommer framåt i den takt ni vill.
    Önskar dig en härlig dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  28. Oj, här händer det grejer. Så spännande! Hoppas ingen glömmer bort att stupet framför dörren - misstänker att jag hade kunnat göra det ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Hej!

Så kul att du vill lämna ett litet spår efter dig, ingen blir gladare än jag! Har du ingen egen blogg så välj anonym under "Kommentera som:" så fungerar det.
Men självklart får du gärna skriva en signatur eller så i din kommentar så jag vet vem du är.

Ha de gott!
Kram Marie